ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ 2007


Απολογισμός έργου Αντιδημαρχίας Καθαριότητας και Κίνησης - Συντήρησης Οχημάτων για το έτος 2007

Τον Ιανουάριο του 2007 δέχτηκα με χαρά την τιμητική πρόταση του Δημάρχου μας προς το πρόσωπο μου, η οποία αφορούσε τη διοίκηση της αντιδημαρχίας καθαριότητας και  Κίνησης – Συντήρησης Οχημάτων. Ένα χρόνο αργότερα νοιώθω την ανάγκη να περιγράψω μέσα σε λίγες γραμμές το πολυσχιδές έργο που έγινε.

Μετά τη διοικητική αναδιοργάνωση  και γνωριμία μου με το σύνολο του εργατικού δυναμικού θέσαμε ως κοινό μας στόχο τη φράση «Καθαροί Αμπελόκηποι – Κάθε μέρα – Όλη μέρα».

Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά  όπως σοφά λέει ο ελληνικός λαός. Επίσης, η καθαριότητα είναι μια δύσκολή, διαρκής και καθημερινή μάχη στην οποία ο πολίτης μας είχε δίπλα του, σύμμαχο στην προσπάθεια για τη διαφύλαξη του δημόσιου αγαθού που λέγεται υγεία αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας στο Δήμο Αμπελοκήπων.



Παρακάτω περιγράφονται συνοπτικά όλες οι σημαντικές αλλαγές που έλαβαν χώρα κατά το έτος 2007.

  • Δημιουργία γραφείου Αντιδημάρχου με ηλεκτρονικό υπολογιστή στο χώρου του αμαξοστασίου. Με τη χρήση του Η/Υ υπήρχε η δυνατότητα ελέγχου όλων των Η/Υ των προϊστάμενων και η επικοινωνία με την Διεύθυνση στο Δημαρχιακό Μέγαρο.
  • Έργα στο χώρο του αμαξοστασίου: δημιουργία Αποθήκης, νέου χώρου εργασίας των σιδεράδων, ειδικό πλυντήριο οχημάτων, σκέπαστρο για την προστασία από τη βροχή κατά την πρωϊνή αναφορά, περισσότερος φωτισμός, αγορά φωτοτυπικού και γενική συντήρηση όλων των χώρων.
  • Καθιέρωση μηνιαίας σύσκεψης με τους προϊσταμένους και τρίμηνης συζήτησης με τους εργαζομένους
  • Προκήρυξη για πρόσληψη μονίμου προσωπικού (δυστυχώς λόγω γραφειοκρατίας ακόμη αναμένουμε το προσωπικό).
  • Άμεση ανταπόκριση – απάντηση στα αιτήματα του δημότη.
  • Λειτουργία της τριμελούς επιτροπής για την τοποθέτηση ή μετακίνηση των κάδων.
  •  Ενημερωτική αφίσα για τον τρόπο αποκομιδής των μπαζών αλλά και της δωρεάν αποκομιδής ογκωδών αντικειμένων.
  • Ενημερωτικές επιστολές που μοιράστηκαν πόρτα-πόρτα σε καταστήματα, βιοτεχνίες, super-market, ταβέρνες, ξυλουργεία κ.α. με θέμα τη σωστή συμπεριφορά του κατοίκου για καλύτερη καθαριότητα της πόλης.
  • Αρθρογραφία σε τοπικές εφημερίδες και στο Internet για βελτίωση της παιδείας του πολίτη σε θέματα καθαριότητας.
  • Πλύσιμο κάδων και δρόμων ανά εβδομάδα.
  • Λειτουργία προγράμματος ανακύκλωσης για χαρτί, πλαστικό και ηλεκτρικών συσκευών.
  • Καθημερινή αποκαθήλωση παράνομων αφισών και πανό με παράλληλη επιβολή προστίμου στους παραβάτες σύμφωνα με τον κανονισμό καθαριότητας.
  • Μετά από συνεννόηση με τον Σύνδεσμο Ο.Τ.Α τοποθετήθηκαν 15 μπλε κάδοι ανακύκλωσης πλαστικού.
  • Τοποθετήθηκαν 50 καινούρια επίστηλα καλαθάκια.
  • Αγορά και μερική τοποθέτηση 150 πλαστικών κάδων 360 lit και 50 πλαστικών κάδων των 240 lit.
  • Έγκριση της αίτησης μας προς το Δήμο Θεσσαλονίκης για δωρεάν παραχώρηση 40 κάδων 1300 lit, οι οποίοι μπορούν να συντηρηθούν και να αντικαταστήσουν τους φθαρμένους ή να μετατραπούν σε κάδους ανακύκλωσης χαρτιού.
  • Τοποθέτηση κώνων και διαγράμμιση με κίτρινου χρώματος γραμμή στις διασταυρώσεις των δρόμων από όπου διέρχονται τα απορριμματοφόρα  και γερανοφόρα οχήματα του Δήμου μας.

Στην πλατεία Επταλόφου αντικρίζαμε καθημερινά πολλά σκουπίδια έξω από τους κάδους και ιδιαίτερα στο σημείο του πάρκινκ Φιλίππου επί της οδού Τζεκάκη. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος αντικαταστάθηκαν όλοι οι πλαστικοί κάδοι με τρεις 1300 lit μπροστά στην τράπεζα Πειραιώς και έναν λίγο πιο πάνω από την Εθνική. Επιπρόσθετα, δημιουργήθηκε συγκεκριμένος χώρος πίσω από το τριγωνικό παρτέρι στην οδό Τζεκάκη, όπου τοποθετήθηκαν όλοι οι κάδοι. Επιπλέον, έγινε ενημέρωση των καταστηματαρχών τον τρόπο ρίψης των χάρτινων και πλαστικών συσκευασιών.

Ιδιαίτερη όμως επιτυχία είχαμε στην οικονομική διαχείριση, όπου λειτουργώντας με σύνεση και υπευθυνότητα αλλά και εφαρμόζοντας ένα σύγχρονο τρόπο έρευνας αγοράς καταφέραμε να προμηθευτούμε χημικό υλικό για το πλύσιμο των κάδων, το οποίο είναι απολυμαντικό, εντομοαπωθητικό και αποσμητικό, πετυχαίνοντας μια χαμηλή τιμή 3,20 Ε έναντι της 12,13 Ε του 2006.

Επιπρόσθετα, σε συνεργασία με τον εντεταλμένο σύμβουλο κ. Αγοραστό Κώστα πετύχαμε το 2007 να δαπανηθούν για επισκευές 17.120,89 Ε και για αγορές ανταλλακτικών 44.964,94 Ε, το οποίο μεταφράζεται σε ΜΕΙΩΣΗ του κόστους συντήρησης κατά 31% και των ανταλλακτικών κατά 39% σε σύγκριση με το 2006.

Τέλος, έγινε εκποίηση όλων των παλαιών σιδήρων παραδίδοντας ένα σεβαστό χρηματικό ποσό (1715,40 Ε) στη ΔΕΚΠΑ (Δημοτική Επιχείρηση).