Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Καταργούνται 13 προξενικά λιμεναρχεία

Στην έκδοση προεδρικών διαταγμάτων για αναδιάρθρωση των προξενικών λιμεναρχείων, με κατάργηση κάποιων απ' αυτών και τη δημιουργία νέων σε περιοχές με ισχυρή ναυτιλιακή παρουσία, προχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Στόχος η εξοικονόμηση χρημάτων, με καλύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των ναυτιλιακών αναγκών σε λιμάνια με αυξημένη ναυτιλιακή κίνηση και γεωπολιτική σημασία για την Ελλάδα.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ναυτιλίας, με την απόφαση αυτή του κ. Βαρβιτσιώτη προκύπτει ετήσιο οικονομικό όφελος της τάξεως άνω των 800.000 ευρώ. Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για τη συντήρηση, επισκευή και αναβάθμιση των πλωτών μέσων, καθώς και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Το ελληνικό δημόσιο αναμένεται, με την απόφαση, να απαλλαχθεί επίσης και από την επιβάρυνση καταβολής οδοιπορικών και λοιπών εξόδων σε επιθεωρητές πλοίων, που μέχρι τώρα μετακινούνται από την Ελλάδα προς το εξωτερικό, καθώς από εδώ και στο εξής, όσοι επιλέγονται για να υπηρετήσουν σε θέση ναυτιλιακού ακολούθου, θα πιστοποιούνται πριν από την αναχώρησή τους και ως επιθεωρητές.

Στο πλαίσιο της απόφασης, καταργούνται -από τα ήδη υπάρχοντα- τα Προξενικά Λιμεναρχεία Αμβέρσας (Βέλγιο), Αμβούργου (Γερμανία), Βανκούβερ (Καναδάς), Βενετίας (Ιταλία), Κωστάντζας (Ρουμανία), Λαττάκειας (Συρία), Μόντρεαλ (Καναδάς), Μπαντάρ- Αμπάς (Ιράν), Μπουένος Άιρες (Αργεντινή), Οδησσού (Ουκρανία), Σίδνεϋ (Αυστραλία), Χονγκ - Κονγκ (Χόνγκ- Κόνγκ) και Τεργέστης (Ιταλία).

Παράλληλα, ιδρύονται, σύμφωνα με το news247, Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων σε λιμάνια αυξημένης ναυτιλιακής κίνησης και σπουδαιότητας για τα εθνικά συμφέροντα και, συγκεκριμένα, στη Βενεζουέλα, τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, το Ντουμπάι , τον Παναμά, καθώς και το Περθ της Αυστραλίας.

Διευκρινίζεται ότι στην εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για παύση της λειτουργίας των υπό κατάργηση Προξενικών Λιμεναρχείων, από την ημερομηνία λήξης της θητείας του ήδη υπηρετούντος σε αυτά προσωπικού.




Επισημαίνεται, ακόμη, ότι, εφεξής, όσοι επιλέγονται για να υπηρετήσουν σε θέση ναυτιλιακού ακολούθου, θα πιστοποιούνται πριν από την αναχώρησή τους και ως επιθεωρητές. Με τη ρύθμιση αυτή εξοικονομούνται επιπλέον χρήματα, καθώς το ελληνικό δημόσιο απαλλάσσεται, πλέον, από την επιβάρυνση καταβολής οδοιπορικών και λοιπών εξόδων σε επιθεωρητές, που μέχρι τώρα μετακινούνται από την Ελλάδα προς το εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου