Λίγο πριν συμπληρωθούν δύο χρόνια από τη μέρα που «πάγωσαν» οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου που θα παρακάμπτει τα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, έφτασε επιτέλους η στιγμή επανεκκίνησης των εργασιών.
Πολύ σύντομα αρχίζουν οι διαδικασίες προσλήψεων -περίπου 800 άνθρωποι θα βρουν άμεσα δουλειά-, ώστε να επανδρωθούν τα εργοτάξια, ενώ στην περιοχή των έργων αναμένεται να φτάσουν και τα κατάλληλα μηχανήματα. Η έναρξη των εργασιών θα σημάνει τη δημιουργία εκατοντάδων ακόμη έμμεσων θέσεων εργασίας σε υπεργολάβους, προμηθευτές, ενώ οι τοπικές αγορές κατά μήκος των εργοταξίων θα τονωθούν,
αφού πέρα από τον κόσμο που θα δουλεύει θα... πέσει χρήμα για την αγορά υλικών για τις ανάγκες κατασκευής.
Το σημαντικότερο ενδεχομένως είναι ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί θα δώσει οριστικό τέλος στον εφιάλτη της διέλευσης των Τεμπών αλλά και του Πλαταμώνα, όπου εκατοντάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους τις τελευταίες δεκαετίες. Επιπλέον, με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου και την παράδοσή του σε κυκλοφορία, η Αθήνα θα... έρθει πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη κατά περίπου μισή ώρα.
Σε δύο χρόνια
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Σύμφωνα με την υπεύθυνη Επικοινωνίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» (πρόκειται για την εταιρία που ανέλαβε τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 30 χρόνια του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί), Ειρήνη Ζαβρίδου, το έργο είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 71,3%. Ετσι, από τη στιγμή που θα αρχίσουν να δουλεύουν με φουλ ρυθμούς στα εργοτάξια, θα απαιτηθούν περίπου δύο χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών. «Υπολογίζουμε ότι στο τέλος Μαΐου του 2015 ο αυτοκινητόδρομος θα δοθεί σε κυκλοφορία στο σύνολό του», υπογραμμίζει η κ. Ζαβρίδου.
Το έργο
Η κατασκευή των σηράγγων των Τεμπών εντάσσεται σε μήκος αυτοκινητόδρομου 230 χλμ. (Ράχες – Κλειδί). Ενα από τα κύρια στοιχεία του έργου είναι η κατασκευή τριών δίδυμων σηράγγων στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, η μία εκ των οποίων έχει μήκος 6 χλμ. (η διάνοιξή της ολοκληρώθηκε) και είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Η είσοδος στις σήραγγες θα γίνεται μετά τον κόμβο του Ευαγγελισμού (για κάποιον που έρχεται στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα) και η έξοδος πριν από τον κόμβο της Λεπτοκαριάς. Αυτός που θα μπαίνει στις σήραγγες δε θα βλέπει ούτε τα Τέμπη ούτε τον Πλαταμώνα.
Οι δύο σήραγγες διέρχονται από τον Κίσαβο και η μία από τον Ολυμπο. Τα υλικά εκσκαφής των σηράγγων χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των δρόμων πριν και μετά τα τούνελ, όπου απαιτούνται επιχωματώσεις.
Στο συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνεται η κατασκευή 11,3 χλμ. αυτοκινητόδρομου, 17 χλμ. δευτερευουσών οδών και οδών εξυπηρέτησης, τριών μεγάλων γεφυρών μήκους 700, 500 και 200 μέτρων, δύο νέων ανισόπεδων κόμβων στη Ραψάνη και στον Πλαταμώνα, τριών ανισόπεδων κόμβων στο τμήμα Κατερίνη – Κλειδί, πέντε κτιρίων εξυπηρέτησης σηράγγων και τεσσάρων κτιρίων εγκαταστάσεων εξαερισμού σηράγγων.
Το έργο της παραχωρησιούχου εταιρίας δεν εξαντλείται στην κατασκευή των σηράγγων, καθώς στα τμήματα Ράχες – Ευαγγελισμός, Σκοτίνα – Κλειδί, Τέμπη – Σκοτίνα προβλέπονται επεμβάσεις στο υπάρχον δίκτυο οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, στο τμήμα Σκοτίνα – Κλειδί προβλέπεται ανακατασκευή της αστικής περιοχής πάνω από τη σήραγγα της Κατερίνης, ανακατασκευή των ανισόπεδων κόμβων του Κορινού και Αιγινίου, ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μακρύγιαλου, βελτίωση των ανισόπεδων κόμβων Αγαθούπολης και Κλειδίου.
Σε ποσοστό 100%!
Σήμερα οι δύο από τις τρεις σήραγγες, όπως επισημαίνει η κ. Ζαβρίδου, είναι σχεδόν έτοιμες, αφού έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξή τους, έχει γίνει η τελική επένδυσή τους και αυτό που απομένει είναι η τοποθέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων (φωτισμός, εγκαταστάσεις πυροπροστασίας και πυρόσβεσης κ.ά.), η ολοκλήρωση κατασκευής του αποχετευτικού συστήματος και η οδοποιία. Στην τρίτη σήραγγα απομένει προς διάνοιξη ένα μικρό τμήμα.
Λιγότερο προχωρημένες είναι οι εργασίες εκτός των σηράγγων, δηλαδή τα οδικά τμήματα μεταξύ των τούνελ, τα οποία έμειναν πίσω λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Το πρόβλημα αυτό όμως έχει σχεδόν λυθεί, αφού κάθε μέρα που περνά οι απαιτούμενοι χώροι παραδίδονται στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ».
Εφ. Αγγελιοφόρος (ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ)
Το σημαντικότερο ενδεχομένως είναι ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί θα δώσει οριστικό τέλος στον εφιάλτη της διέλευσης των Τεμπών αλλά και του Πλαταμώνα, όπου εκατοντάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους τις τελευταίες δεκαετίες. Επιπλέον, με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου και την παράδοσή του σε κυκλοφορία, η Αθήνα θα... έρθει πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη κατά περίπου μισή ώρα.
Σε δύο χρόνια
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Σύμφωνα με την υπεύθυνη Επικοινωνίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» (πρόκειται για την εταιρία που ανέλαβε τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 30 χρόνια του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί), Ειρήνη Ζαβρίδου, το έργο είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 71,3%. Ετσι, από τη στιγμή που θα αρχίσουν να δουλεύουν με φουλ ρυθμούς στα εργοτάξια, θα απαιτηθούν περίπου δύο χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών. «Υπολογίζουμε ότι στο τέλος Μαΐου του 2015 ο αυτοκινητόδρομος θα δοθεί σε κυκλοφορία στο σύνολό του», υπογραμμίζει η κ. Ζαβρίδου.
Το έργο
Η κατασκευή των σηράγγων των Τεμπών εντάσσεται σε μήκος αυτοκινητόδρομου 230 χλμ. (Ράχες – Κλειδί). Ενα από τα κύρια στοιχεία του έργου είναι η κατασκευή τριών δίδυμων σηράγγων στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, η μία εκ των οποίων έχει μήκος 6 χλμ. (η διάνοιξή της ολοκληρώθηκε) και είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Η είσοδος στις σήραγγες θα γίνεται μετά τον κόμβο του Ευαγγελισμού (για κάποιον που έρχεται στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα) και η έξοδος πριν από τον κόμβο της Λεπτοκαριάς. Αυτός που θα μπαίνει στις σήραγγες δε θα βλέπει ούτε τα Τέμπη ούτε τον Πλαταμώνα.
Οι δύο σήραγγες διέρχονται από τον Κίσαβο και η μία από τον Ολυμπο. Τα υλικά εκσκαφής των σηράγγων χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των δρόμων πριν και μετά τα τούνελ, όπου απαιτούνται επιχωματώσεις.
Στο συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνεται η κατασκευή 11,3 χλμ. αυτοκινητόδρομου, 17 χλμ. δευτερευουσών οδών και οδών εξυπηρέτησης, τριών μεγάλων γεφυρών μήκους 700, 500 και 200 μέτρων, δύο νέων ανισόπεδων κόμβων στη Ραψάνη και στον Πλαταμώνα, τριών ανισόπεδων κόμβων στο τμήμα Κατερίνη – Κλειδί, πέντε κτιρίων εξυπηρέτησης σηράγγων και τεσσάρων κτιρίων εγκαταστάσεων εξαερισμού σηράγγων.
Το έργο της παραχωρησιούχου εταιρίας δεν εξαντλείται στην κατασκευή των σηράγγων, καθώς στα τμήματα Ράχες – Ευαγγελισμός, Σκοτίνα – Κλειδί, Τέμπη – Σκοτίνα προβλέπονται επεμβάσεις στο υπάρχον δίκτυο οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, στο τμήμα Σκοτίνα – Κλειδί προβλέπεται ανακατασκευή της αστικής περιοχής πάνω από τη σήραγγα της Κατερίνης, ανακατασκευή των ανισόπεδων κόμβων του Κορινού και Αιγινίου, ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μακρύγιαλου, βελτίωση των ανισόπεδων κόμβων Αγαθούπολης και Κλειδίου.
Σε ποσοστό 100%!
Σήμερα οι δύο από τις τρεις σήραγγες, όπως επισημαίνει η κ. Ζαβρίδου, είναι σχεδόν έτοιμες, αφού έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξή τους, έχει γίνει η τελική επένδυσή τους και αυτό που απομένει είναι η τοποθέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων (φωτισμός, εγκαταστάσεις πυροπροστασίας και πυρόσβεσης κ.ά.), η ολοκλήρωση κατασκευής του αποχετευτικού συστήματος και η οδοποιία. Στην τρίτη σήραγγα απομένει προς διάνοιξη ένα μικρό τμήμα.
Λιγότερο προχωρημένες είναι οι εργασίες εκτός των σηράγγων, δηλαδή τα οδικά τμήματα μεταξύ των τούνελ, τα οποία έμειναν πίσω λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Το πρόβλημα αυτό όμως έχει σχεδόν λυθεί, αφού κάθε μέρα που περνά οι απαιτούμενοι χώροι παραδίδονται στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ».
Εφ. Αγγελιοφόρος (ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου