Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

Σωστός ο Ψωμιάδης, ζητά παρέμβαση εισαγγελέα για τις καθυστερήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης

Την παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζητά ο Π. Ψωμιάδης σχετικά με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης. 
Με σχετική αναφορά την οποία...
κατέθεσε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, ο Π. Ψωμιάδης επισημαίνει ιδίως τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από πράξεις και παραλείψεις των αρμοδίων, σε κατοίκους και καταστηματάρχες
πέριξ των εργοταξίων της Μοναστηρίου, της Εγνατίας Οδού και της οδού Δελφών, ζητώντας από τον Εισαγγελέα να προχωρήσει στις κατά νόμο ενέργειες.
«Προχώρησα σ’ αυτή την ενέργεια γιατί, παρά τις δικές μας και όχι μόνο επισημάνσεις και διαμαρτυρίες εδώ και χρόνια, διαπιστώνω αδράνεια και αδιαφορία από την πλευρά των αρμοδίων του έργου για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Το 2005, παρουσία του τότε αρμόδιου υπουργού κ. Σουφλιά, όταν το χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ολοκλήρωση το 2012, είχα πει ότι το έργο δεν πρόκειται να τελειώσει πριν το 2017. Τώρα, φοβάμαι ότι το μετρό, όπως πάει, δεν πρόκειται να τελειώσει ούτε το 2020 και ήδη προκαλεί μόνο κυκλοφοριακά προβλήματα, ταλαιπωρία και λουκέτα χωρίς κανείς να δίνει λογαριασμό στους πολίτες που ζημιώνονται» δήλωσε σχετικά ο κ. Ψωμιάδης.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Προϊστάμενε,
Απευθύνομαι σε εσάς, θέτοντας σας υπόψη το σημαντικότατο ζήτημα που έχει προκύψει για τους καταστηματάρχες πέριξ των εργοταξίων του Μετρό τόσο της Εγνατίας Οδού (από τη συμβολή με την οδό Αγίας Σοφίας μέχρι και τη Μοναστηρίου) όσο και της οδού Δελφών (στη συμβολή περίπου των οδών Δελφών και Π.Συνδίκα, στο ύψος του Νοσοκομείου Ειδικών Παθήσεων).
Η κατάσταση έχει ξεφύγει στην κυριολεξία από κάθε έλεγχο, καθώς καταστηματάρχες που βρισκόταν στην περιοχή για σειρά ετών, αναγκάστηκαν να κλείσουν τα καταστήματά τους, σωρεύοντας χρέη και οφειλές. Τα έργα του Μετρό, αναπτύχθηκαν με τέτοιο τρόπο που γεννά ποικίλα ερωτηματικά, αναφορικά με το εάν για την εκπόνηση του σχεδιασμού λήφθησαν υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια. Κυρίως όμως, ο όλος σχεδιασμός γεννά δεκάδες ερωτηματικά αναφορικά με την τύχη όλων αυτών των επιχειρήσεων που στεγάζονταν στις περιοχές αυτές.
Η πραγματικότητα που έρχεται να διαψεύσει τους διάφορους αρμόδιους για το όλο έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είναι άλλη από την τοποθέτηση ενός τεραστίων διαστάσεων φράχτη στο συγκεκριμένο σημείο της οδού Δελφών, ο οποίος λειτούργησε και λειτουργεί ως «φυλακή», απαγορεύοντας στην ουσία την πρόσβαση στα καταστήματα της περιοχής, που άλλοτε λειτουργούσαν κανονικά και χωρίς προβλήματα.
Ταυτόχρονα, ο επί σειρά μηνών αποκλεισμός της οδού Δελφών για την κυκλοφορία όλων των οχημάτων, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, όχι μόνο στην περιοχή, αλλά και σε όσους μετακινούνται από και προς το συγκεκριμένο σημείο. Αυτά προέβλεπε άραγε η συγκοινωνιακή μελέτη που έπρεπε να έχει συνταχθεί πριν καν ξεκινήσει το όλο έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης;
Σε πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος» (Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012) διάβασα, όπως και οι υπόλοιποι αναγνώστες της εφημερίδας, ότι οι αρμόδιοι της εταιρείας που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης, κάνουν λόγο για 30 ακόμα εβδομάδες εργασιών. Η διαφορά είναι ότι αυτή η προθεσμία των 7 ½ ακόμα μηνών είναι αφενός πολύ μεγαλύτερη από τις αρχικές εξαγγελίες ότι η οδός Δελφών θα αποκλειόταν για 12 μήνες, αφετέρου ακόμα και αυτή η νέα προθεσμία προϋποθέτει την έναρξη των εργασιών και την πρόοδό τους κατά το συνήθη ρυθμό των εργασιών για τέτοιας κλίμακας έργα, άλλως η περιοχή θα συνεχίζει να θυμίζει μία ιδιότυπη «φυλακή» για πολύ μεγαλύτερο ακόμα χρονικό διάστημα.
Όσο για τα καταστήματα των οδών Εγνατίας και Μοναστηρίου, κοντά στα εργοτάξια η εμπορική κίνηση έχει σχεδόν μηδενιστεί και περίπου οι μισές επιχειρήσεις έχουν κλείσει, όπως κατήγγειλε πρόσφατα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάσταση παραμένει τραγική και οι αρμόδιοι στην πράξη αδιαφορούν για το πρόβλημα παρά το γεγονός ότι έχει εξαντληθεί κάθε δημόσια συζήτηση για το θέμα (έγγραφα διαβήματα, συσκέψεις με Αττικό Μετρό και αρμόδιους υπουργούς).
Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλώ πολύ για τις δικές σας, κατά την κρίση σας και το Νόμο, ενέργειες
Με βαθύτατη εκτίμηση,
Παναγιώτης Χ. Ψωμιάδης»

αναδημοσίευση από 
taxalia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου