Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Θεσσαλονίκη: «Πάτωσε» η αγορά στις εκπτώσεις



«Κραυγή αγωνίας» στέλνουν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, μία μέρα μετά τη λήξη των χειμερινών εκπτώσεων. Οι «γενναίες» μειώσεις τιμών που πραγματοποίησαν δεν μπόρεσαν να ισοσταθμίσουν την προηγούμενη μειωμένη κίνηση της αγοράς. Η μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων της πόλης κυμαίνεται σε ποσοστό 30% σε σχέση με πέρυσι. Ποσοστό που αποκτά άλλη έννοια αν αναλογιστεί κανείς την περσινή μείωση της τάξης του 40%.

Τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, δείχνουν τις τραγικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα μας. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου, η έρευνα δείχνει το «βίαιο θάνατο του εμποράκου», ενώ κάνει λόγο για «αδιέξοδο» στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της πόλης μας.

«Καταστροφική» χαρακτήρισε τη μείωση του τζίρου ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Παντελής Φιλιππίδης, καθώς το πραγματικό ποσοστό σε σχέση με τα προηγούμενα τρία χρόνια είναι πολύ μεγαλύτερο. Σύμφωνα με τον κ. Φιλιππίδη,
η κατάσταση θα συνεχίσει να χειροτερεύει, αν δεν παρθούν αποφάσεις και πρωτοβουλίες. «Πρέπει να καταλάβουν οι κυβερνώντες ότι πρέπει να δράσουν χθες, όχι σήμερα», δήλωσε χαρακτηριστικά. Το κύριο πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η έλλειψη ρευστότητας, ενώ ως λύση βλέπει την ύπαρξη αναπτυξιακών προγραμμάτων αλλά και την εκμετάλλευση πόρων του ΕΣΠΑ, ώστε να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όσον αφορά ενδεχόμενα μελλοντικά «λουκέτα», τα θεωρεί σχεδόν δεδομένα, αφού η αγορά «καταρρέει».

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Σύμφωνα με την έρευνα του Συλλόγου, το 90% των 200 ερωτηθέντων δηλώνει «απογοητευμένο» από τον τζίρο του στη διάρκεια των εκπτώσεων. Το 81% των επιχειρηματιών είδε μείωση του τζίρου του σε σχέση με πέρυσι, ένα 15% κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα και μόνο το 2% των επιχειρήσεων, που πήραν μέρος στην έρευνα, είδε αύξηση.

Όσον αφορά το επίπεδο των εκπτώσεων, περίπου ένας στους τρεις επιχειρηματίες μείωσε τις τιμές του σε ποσοστό υψηλότερο από 50%. Συγκεκριμένα, 29% των ερωτηθέντων πραγματοποίησε εκπτώσεις της τάξης του 50% και άνω, 33% των επιχειρηματιών «κατέβασε» τις τιμές σε ποσοστό 41-50%, 26% του δείγματος μείωσε τις τιμές κατά 21-40% και 11 % των εμπόρων δήλωσε πως οι εκπτώσεις του κυμάνθηκαν ανάμεσα σε 11 και 20%. Μόλις το 1% των επιχειρήσεων δήλωσε πως πραγματοποίησε εκπτώσεις μέχρι 10%.

Σε ερώτηση για τη διενέργεια προσφορών λίγο πριν την περίοδο των εκπτώσεων, το 53% των ερωτηθέντων απάντησε πως αξιολογεί θετικά την κίνηση, το 31% αρνητικά και το 16% ούτε θετικά ούτε αρνητικά. Επίσης, σε σχετική ερώτηση, το 60% δηλώνει πως θα πραγματοποιήσει προσφορές μέσα στις επόμενες 15 μέρες.

Μικρές οι διαφορές ανάμεσα στις περιοχές

Χαρακτηριστικό είναι πως τα αποτελέσματα δεν παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις περιοχές. Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου μόνο το 8% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε ερώτηση για μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή.

Στη δυτική Θεσσαλονίκη το 88% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, με το 83% να δηλώνει μείωση στο τζίρο του σε σχέση με πέρυσι, το 12% να είναι στα ίδια επίπεδα και το 5% να έχει αύξηση.

Απογοητευμένο το 88% των επιχειρήσεων και στην ανατολική Θεσσαλονίκη, με το 86% να δηλώνει μείωση στο τζίρο, το 13% να είναι στα ίδια επίπεδα και μόνο το 1% να έχει αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με πέρυσι.

Αναλυτικότερα στοιχεία για το ιστορικό κέντρο δείχνουν πως στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.Δραγούμη και Βενιζέλου οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο ποσοστό του 8%, με καμία επιχείρηση να δηλώνει αύξηση στον τζίρο της. Στην περιοχή της Τσιμισκή - Αγ.Σοφίας - Μητροπόλεως - Προξένου Κορομηλά το ποσοστό των ικανοποιημένων επιχειρήσεων ανέρχεται στο 12%, με, επίσης, καμία επιχείρηση να δηλώνει αύξηση στον τζίρο της. Τέλος, στην περιοχή της Ερμού – Βασ.Ηρακλείου - Δημ.Γούναρη, δεν υπάρχει καμία επιχείρηση ικανοποιημένη από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, με το 90% να έχουν μείωση στο τζίρο τους και το 10% να παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

- See more at: http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=170259#sthash.HViVIJaQ.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου